Reclaim the roses!

Nu är trädgårdsarbetet i full gång! Jag har anlagt en liten köksträdgård med örtagård, ”myntakorg”, gula hallon, vanliga hallon, hösthallon, vita vinbär, smultron, tranbär och sex sorters blåbär! Smulgubbar, jordgubbar, vita smultron och lite fler örter kommer senare!


Alla rabatter har vårstädats, kantskurits och fått en ganska gräslig, grön plastkant. Hade velat ha i svart metall, men den var dyyyr! Nu slipper jag i alla fall kantskära nästa år... Jag har även grävt upp rabatten runt verandan… PHU vad jobbigt! Tio enorma lass med skottkärran och sedan fylla på med ny jord och gödsel. Totalt har jag burit sju säckar täckbark, sex säckar gödsel, tre säckar torv och 30 säckar jord (allt 50 liters säckar)… lite träningsvärk, men mycket starkare ;)!


Idag har jag varit hos mamma och snott lite växter som jag planterat för några år sen…bland annat en jättefin, ljuslila, namnlös ros som jag fått av en väninna till mormor. Hon bor i samma område som vi gör nu, så man kan väl säga att rosen kommit hem igen! Rosen hamnade mitt i den nya rabatten vid verandan, och den ska snart få sällskap av fler rosor (alla gamla, rotäkta sorter från släkten!) och en massa perenner! Jobbar på lite före och efterbilder…


Nu väntar soffmys med regnsmatter mot fönstret!

Glad Påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback