Jag överlevde...!

Då har jag jobbat sista dagen för i år…hoppas jag i alla fall! Fy fasiken vilken start på jullovet!!! Jag började jobba natten mellan torsdag och fredag förra veckan, fortsatte med fredag eftermiddag/kväll, lördag förmiddag, natten mellan måndag och tisdag och så har jag jobbat idag mellan 7 och 16…phu!


 

Nu tänker jag ha jullov, enda tills på måndag. Då måste jag köra igång med skolarbetet, stenhårt! Jag har nämligen två arbeten kvar!!!


 

Julen har inte varit vad den brukar i år. Jag och Marcus har flängt runt som skållade troll! På lillejulafton (efter jobbat…) var vi hos Marcus mamma och hennes sambo. Där var även Marcus bror med respektive och deras ”nya bröder” med respektive, barn och halvsyskon. Allt som allt var vi 16 personer…ingen större hit när man arbetat 20 av de närmsta 36 timmarna!

 


På julafton var vi först och hälsade på Marcus farfar på hemmet och besöket började bra, med en nerbajsad, senil farfar och en småvirrig farmor…men lite fika fick vi i alla fall ;)! Där efter åt vi julbord hos Marcus pappa, hans sambo, hennes barn, Marcus bror med respektive och en massa snaps… Tillslut kom vi äntligen hem till mig och kunde pusta ut. Där var bara mamma och André, och ingen av dem tvingade oss att äta julmat eller dricka snaps! En sådan lycka ;) !!!

 


Nu ser det ut som att jag och Marcus blir Lunda-/Malmöbor i alla fall…Marcus har (igen) bestämt sig för att börja plugga till hösten Det skulle vara så roligt att flytta ner, för i princip alla vi känner bor i de trakterna!

 


Jag ser verkligen fram emot vår ”julfika” imorgon, så att jag får träffa några av mina brudar! (Anna Halwa, hoppas verkligen att du kommer! Marcus har skvallrat om att du är hemma, så du skulle bara våga missa fikat ;) !!!) Men före det är det shopping som gäller! Jag bara måste ha nya underkläder och strumpbyxor…

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback